Můj Vulcan

Motocykl jsem koupil v srpnu 2001 a vybíral jsem dlouho.Rozhodující kritéria byly celkem tři:cena do stotisíc,měl to být chopper a řetěz jako sekundár byla nejhorší varianta.Tenkrát připadaly v úvahu celkem tři stroje. 650tka Savage od Suzuki se svým jednoválcem,posezem nějakých 64cm nad zemí a řemenem.Konstrukčně velmi jednoduchá motorka ale vhodná spíš pro ženskou.Dále se nabízelo 535 Virago od Yamahy se vzduchovým véčkem a kardanem jenže ceny se pohybovaly mimo mé možnosti a tak padla volba na půllitrového Vulcana od Kawasaki.Byl to tak trochu exot mezi choppery hlavně kvůli svému motoru uspořadanému v řadě s šestrychlostní převodovkou a sekundárem řešeným stejně jako u Savage řemenem.Tou dobou používaly řemeny sériově vlastně tři značky,kromě dvou již zmíněných ještě Harley-Davidson.Řekl bych,že řemen a nezničitelný motor byly největší přednosti tohoto motocyklu a pro mě rozhodující vlastnosti.V době internetového temna sehnat jakékoliv informace o tomto stroji bylo téměř nemožné a motorek bylo jako šafránu.Většina majitelů GPZetek však shodně tvrdila že motor je opravdu držák a fakt nekecali.Řemen je kapitola sama pro sebe.

                                                    

 První dojem z motorky byl-jak jinak-fantastický.Těžko se hodnotí jinak člověku který čtyři roky jezdil jenom na jawě (není to žádná ironie,ani nechci hanět jawu a rád na mou jawku vzpomínám.Jen to prostě bylo jiný kafe). Občas jsem měl trochu chaos v převodovce protože těch šest kvaltů bylo trochu moc.Docela dlouho jsem se "učil řadit".Převodovka je docela hlučná,ale brzo jsem získal určitý grif a kvalty tam padají samy bezhlučně a lechce.Jen je potřeba v okamžiku řazení trefit otáčky.Ale to jistě znáte.Od přední brzdy jsem čekal víc,přijde mi taková mdlá-jistě jeden kotouč je jeden kotouč.Motor mi výkonově  zcela postačuje a nemám potřebu  něco na tom měnit.

                                                       

 Motorka byla dovezena z USA konkrétně z města Santa Clara ve státě Kalifornia roku 1995.Při vyřazení z registru v USA měla na tachometru 4.533 mil.Jsem v ČR třetí majitel a když jsem kupoval(v roce2001)měla natočeno 15.959 mil.Dnes je na tachometru přes 29.000 mil a zdá se že je babička stále v kondici.95% dílů je stále původních včetně řemenu,brzdové hadice,jiné jsou pouze stupačky a přibylo plexi.Jen v současné době(březen 2011)měním regulátor dobíjení,protože ten původní už dosloužil.Za těch skoro deset let co ji mám jsem pouze jednou měnil rozvodový řetízek,a ložiska v zadním kole,čekají mě ale gufera v přední vidlici a letos jsem po sedmi letech vyhodil baterii.Možná k tomu přispěl i nefunkčí regulátor,kdo ví....ale i je sedm let na baterii krásných,holt Yuasa.Jinak jsem na ni nemusel šáhnout krom věcí jako olej,svíčky,filtry,zkrátka běžná údržba.

Náhrada nefunkčního regulátoru dobíjení 

   po loňských peripetiích s baterií jsem se rozhodl koupit novou.Volba padla na ověřenou a prověřenou značku YUASA.Pokud budete kupovat baterku klasickou kyselinovou,vyplatí se přihodit nějakou kačku a kupte značkovou.Dobrý prodejce vám prodá baterii zásadně suchou,kterou před vámi naplní elektrolytem.Nebo objednáte(jako já) z nějakého e-shopu a ta bude suchá vždy pokud jde poštou a sami si ji zprovozníte,nic na tom není.Další důležitý faktor je antisulfatační úprava.Zaručuje dlouhou životnost(v mém případě 7let).YUASA ji nabízí pod názvem YUMICRON. A když mám novou baterku bylo třeba řešit i regulaci.

 

Regulátor je vyroben pro EN 450/454LTD a pasuje i na další tipy jejichž motor koncepčně vychází z tohoto motocyklu.Tedy i EN 500. Měl jsem obavu jestli se vejde na místo  na rámu,protože je na první pohled větší (na obrázku vlevo nový regulátor,vpravo původní). Při montáži jsem zjistil že nepasuje rozteč montážních děr ale jeden šroub to podrží taky.Barevné značení drátů je shodné akorát místo bíločerveného je na regu červený.Po zapojení a nastartování naměřené hodnoty v pořádku,regulátor tedy funguje bezchybně. ORIENTAČNÍ  MĚŘENÍ ukázalo kolem 14,5 V při zátěži na volnoběh.Při zvíšených otáčkách klesalo na 14,2 V.

 

 

 

 Na obrázku osazen původní regulátor ,částečné zakrytý expanzní nádržkou.

 

Nový regulátor osazen.Pasuje pouze jeden otvor a taky kolem indukční cívky je to dost těsný.